Enquestes de les eleccions catalanes al Parlament 2010 (01/11/2009)

➡ Clica aquí per veure la previsió dels resultats del 28N realitzat pel mètode d’enquestar les enquestes (novembre 2010).

Avui, els diaris el Periódico i La Vanguardia han publicat enquestes sobre la intenció de vot respecte les properes eleccions al Parlament de Catalunya que, si el president Montilla no les avança, seran d’aquí a un any. Ambdues enquestes indiquen una apujada notable de Convergència, un estancament dels socialistes, una davallada forta d’Esquerra i lleugera dels populars i la desaparició de Ciutadans. En canvi, discrepen dels resultats d’Iniciativa i Reagrupament. L’enquesta de La Vanguardia apunta a una lleugera baixada d’ICV, exactament al contrari de la del Periòdico. També discrepen amb el resultat del nou partit d’en Carretero ja que el Periódico no li dóna opcions a entrar al Parlament mentre que La Vanguardia apunta que podria aconseguir fins a 3 diputats.

En cap de les dues enquestes s’ha preguntat per UPyD de Rosa Díez, ni per la Plataforma de Nebrera, ni pel partit d’Anglada ni tampoc per la possible aparició de Laporta a primera línia política. Encara falta un any i poden passar moltes coses…

Enquestes Eleccions 2010 ParlamentLes forquilles del Periódico són: CiU 55-57, PSC 36-38, ERC 16-17, ICV 13-14, PPC 12-14, Ciutadans 0 i Reagrupament 0. Les de La Vanguardia són: CiU 57-58, PSC 35-36, ERC 14-15, PPC 15-16, ICV 10-11, Reagrupament 0-3 i Ciutadans 0.

T’interessarà:

També t’interessarà:

Les eleccions a Higini TV:

29 d’octubre de 2010

8 d’octubre de 2010

16 de setembre 2010

10 de setembre 2010


Advertisements

41 thoughts on “Enquestes de les eleccions catalanes al Parlament 2010 (01/11/2009)

  1. Els catalans ja vam dir a les anteriors que Mas havia de ser el president de Catalunya i no el Sr. Montilla. Com tornin a reeditar el tristpartit un altre cop serà massa. I ERC ja no tindrà cap tipus de credibilitat. De fet, no sé com algú encara els vota.

    • Tenim la memòria molt escassa. CiU va perdre les eleccions perquè no va aconseguir tants vots com l’esquerra (Indiferentment de que els vots de l’esquerra estiguessin repartits entre 3 partits o més). Tampoc no podeu oblidar que CiU són també 2 partits, i Unió de vegades sembla que qualsevol dia es convertirà en l’UPN català del PP, per les seves idees opusdeístiques. Això vol dir que el que van voler els nostres compatriotes, majoritariament, era política d’esquerres. CiU va pagar a les urnes el seu suport als governs d’Aznar, el franquista majordom de Bush. I Mas ho reconegué. Tampoc no pots oblidar els casos de corrupció convergents (Inclosos consellers), o els contractes blindats per la Generalitat pujoliana amb empreses vinculades amb fills del mateix Pujol, etc..

      • No podem criticar les unions temporals de partits d’una tendència similar, perquè CiU és exactament això: El nacionalisme light que s’acabava on començava la pesseta espanyola de 2 partits ben diferents (Unió ja emfa por, t’ho juro).

  2. Encara em xoca els resultats que els socialistes obtenen. És allò que dius: que ja poden posar-hi un sofà com a candidat que els socialistes seguiran votant-lo!…

    • Igual que convergència, amb la trama social i empresarial creada durant 23 anys poden posar una escombra de cap de llista, que els resultats no varien molt. Favorets!!

      • Home, els favorets els fan els qui són ara al poder, i d’aquests 23 anys ja en fan 7!!
        Dic que ja poden posar un sofà com a candidat dels socialistes perquè hi ha moltíssima gent que els vota sense saber realment què vota. Per una banda ho veuen com l’única forma de frenar el PP, i per altra banda hi ha aquesta inèrcia en pensar que el socialisme és la panacea de l’equilibri i del centrisme, un oasi de seny o, si més no, el mal menor, l’opció més innòcua. Bé, pel que fa a “innòcua”, potser sí que tenen raó…

  3. Sí senyor! Igual que comenta en Toni, és sensacional aquest gràfic. T’ho has currat moltíssim. També estic d’acord amb el que diu en David.
    Pel que fa a les xifres, no em sorprenen gens, i si res no canvia vindran a ser més o menys això. Es veia a venir, no?

    Ara faig córrer el gràfic via Twitter i tal. Salut!

  4. @David en tot cas, veient les xifres, queda claríssim que els catalans seguim volent el tripartit, una majoria d’esquerres, ja que sumen suficient com per tornar a reeditar-lo.

    O aquesta és l’excusa que van donar a les anteriors eleccions per tornar a cagar-la.

    No, no n’estic del tot convençut que ens en deslliurem. Anem directes contra la paret.

    @Marc Conec a uns quants socialistes, i per molta gana que passin, seguiran dient que la seva opció és la bona, l’única que es preocupa per les persones i que, si “els altres” guanyessin, encara passarien més gana. No sé si es pot aplicar a tots.

  5. El vot del tripartit és de tota la gent que han endollat als dfierents llocs.
    A veure si foten el camp d’un cop pel bé del país.
    En Carretero un fantasma més. Ara molt d’ací i d’allà, però mentre tenia la cadira prou que va donar el seu suport perquè el tripartit fos possible. Si no l’haguessin fotut fora encara hi seria.
    Tots aquest il·luminats son igulas. PI, UPyD, C’s, i ara Reagrupament, i pel que es veu la rebotada del PP. Tots es mouen per la seva vanitat. No serveis de res votar-los.

  6. La Vanguardia o el Periódic demostren que els resultats d´una enquesta depénd de la tendencia política del medi. I també que aquest sistema, que hi sembla cioentífic, es en la realitat un medi de propaganda i de presió social.
    Els mateixos que es pasen per el forro moltes de les opinions i desitjos dels ciutadans, donen moltísima importancia quan responen a una enquesta. Sembla que una cosa es la democracia participativa i una altra la propaganda.

  7. Retroenllaç: La corrupció excita sexualment a la dreta « Reflexions d’un arqueòleg glamurós

  8. Home, apart del cástig judicial dels corruptes, s´arriba a un nivel de saturació informativa sobre el tema, que al ciutadá tant le val que siguin cent que mil els corruptes. El no té possibilitats de participar d´aquesta festa de millions a l´abast d´uns privilegiats de la delincuencia amb educació i bones maneres.
    Aquesta suposada corrupció de proporcions inconmensurables acaba definint un taranná, que a poc a poc no més escandalitzará a les ánimes sensibles.

  9. ERC són uns caragirats, con tal de poder guardar la seva cadira pactaríen amb la falange!
    Eliminació TOTAL de l´IMPOST DE SUCCESIONS. ERC, IC, PSOE no veieu que tot el poble català està en contra d´aquest impost!!! Volem que quedi absolt.
    Els únics que han proposat seriosament l´eliminació d´aquest impost són CIU i PP, la veritat sigui dita.

  10. Una cosa es que l´impost ho pagui la clase alta, i una altra que no ho pagui ningú. Sembla una questió de matiç, peró veiem qui vol cada partit i la tendencia de cadascú.

  11. A mi em sembla que Reagrupament es un invent populista per fer fora a Esquerra Republicana a les properes autonómiques. La demagogia i el populisme al poder. Em sembla que está tot molt bén atat.

    • Javier, estic completament d’acord amb tu! A més, afegiria que pel que fa el somni d’independència, Reagrupament és completament contraproduent.

        • Ho saps tan bé com jo, o millor! Perquè la carta del referèndum vinculant és un trumfo massa important com per treure’l abans d’hora en un excés d’ímpetu. És com voler fer una collita sense abans haver preparat el terreny i sembrat les llavors. De fet, les llavors ja s’han sembrat i els fruits en són visibles, però deixem-los que es facin madurs! Quan es decideixi anar per la independència ha de ser per a guanyar. Ja no pot ser un exercici per despertar consciències com ho va ser la campanya pel dret a decidir, sinó es transformarà en un circ. Jo vull una Catalunya independent; no vull focs d’artifici (i això que m’agraden els jocs d’artifici, hehehe!)

  12. A algú no li agrada ho que escriu o ho que no escriu, les fotos que hi poso i les que no hi poso. Algú pensa que “todo el monte es orégsno” como se dice en castellano. Peró ho que algú no s´acaba d´enterar es que els andaluços que emigren a Catalunya nos es deixen utilitzer facilment, per que si així ho fossi, no haurién pas emigrat.

  13. Jo penso que qui vol de veritat l´Independencia a Catalunya es, en primer lloc un sector de la població que es mostra a les consultes soberanistes; en segón lloc un partit com Esquerra Republicana, que governa a una coalició a la que ja le va bé amb l¨Estatut, i no ho dic amb ánim pejoratiu, cadascú té el seu projecte. No crec pas que la cúpula de CIU ni de Reagrupament vulgui cap independencia, ho que volem es el Poder a Catalunya. Probablement, molts dels seus militants i simpatitzants si la volem, peró el que mana, mana. No em sembla bé que Reagrupament pretenda aprofitar l´esforç i la il.lusió dels que s´han mullat amb les recents consultes, una població que s´abstindría en gran part si ara fossim les Autonómiques.

    • Sí. És una mica com la llei de mercat: han trobat una escletxa, un públic receptiu a un cert tipus d’argumentació, un públic políticament “carent” i desencisat amb la política, i se n’han aprofitat. Per això anaven d’apolítics… i mira’ls ara!

      • Vull dir, és normal que molts participants de la plataforma hagin adherit a Reagrupament, ja que aquest fa de l’independentisme la seva màxima, però no és honest que s’instrumentalitzi i es faci seva tota una iniciativa que en concepte era apolítica. Això és el que volia dir amb l’última frase de l’altre comentari, que no m’ha sortit bé… 🙂

  14. Penso que l´Independentisme a Catalunya anirá coneixent diferents essaigs, desde CIU, ERC, Reagrupament,i altres q´anirén sorgint. Evidentment que qualsevol d´aquests partis i dels basats al Estatut no tindría sentit sense la referencia del altre. I aixó es el teixit polític de la Catalunya del segle XXI.

    • El teixit politic canviarà molt depenent si els nous partits (Plataforma per Catalunya, UPyD, Reagrupament, Nebrera, Laporta…) entren al Parlament o no. No serà el mateix un Parlament de 5 o 6 partits o un d’onze o dotze.

  15. Home, si es d´onze o dotze, els diaris tindrén molta tela que tallar. Es ara amb el Tripartit i ja ens tenem entretinguts. Clar, que segur que sin son tots de dretes, per el sector mediátic, anirá tot molt bé i l´oasis catalá ja podrá fer la migdiada sense cap altra molestia. Si de cas, el Periódic i el País dirén alguna cosa, de vegades.

    • SS, la teva pregunta té la seva pertinència però a l’Higini no li has de retreure res. Mira què diu en el post: “En cap de les dues enquestes [dutes a terme pels diaris el Periódico i La Vanguardia] s’ha preguntat per UPyD de Rosa Díez, ni per la Plataforma de Nebrera, ni pel partit d’Anglada ni tampoc per la possible aparició de Laporta a primera línia política.”

      Per cert, el teu àlies recorda espantosament l’esvàstica nazi… Suposo que no hi deu tenir relació, oi?… :s Ja sé que l’hinduisme i el budisme ja feien servir aquest símbol molt abans que els nacionalsocialistes alemanys l’haguessin agafat, però a la història moderna ha quedat associat definitivament a la ideologia nazi…

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s