Breus (II)

Cares ocultes. Sorpreses agradables. Quan et sembla conèixer molt bé algú, et sorprèn encara més descobrir una faceta que desconeixies. Era una part amagada, oculta? O no m’hi havia fixat? Estic davant del desvetllament d’un misteri o de la constatació que sóc un mal observador? Potser totes dues coses. Doncs, m’ha passat i val a dir que estic molt gratament sorprès. En David li ha agafat per escriure relats curts i -renoi!- se’n surt molt bé! Escriure amb destresa, imaginació i en una llengua nova! (És portuguès però ha après el català molt ràpid). Aquí en tens un tast: “De natura phantasmatum”. Oi que és xulo? 🙂

Un crit: Som aquí perquè ens utilitzis. El meu poble està a baix de tot del rànquing espanyol de comerç urbà. Vaja, que no hi ha botigues. Bé, per ser estricte, no hi ha gaires botigues. Perquè n’hi ha! Tot i que hi ha gent del poble que tot i fer anys que estan obertes no hi han entrat mai. Per donar-se a conèixer i col·laborar entre ells, s’acaba de constituir l’Associació de Comerciants i Petita Empresa del Centre. De moment ja són onze establiments i set parades del mercat. Tot això tenim al nucli de Sant Pere de Vilamajor? Sí, sí, comença a comptar. I si no et surten els números, la nova associació ja s’ocuparà de fer-te’n memòria! Endavant! 😀

Massa tacticisme. Ho confesso, m’agrada la política. Aquests dies, però, tinc la sensació que m’aixequen la camisa. O bé m’he tornat desconfiat o bé les tàctiques actuals són molt maldestres. I tot plegat, cansa. Un exemple recent. Laporta, Tena i Beltran fan una crida a la unió de tots els partits independentistes a agrupar-se en una candidatura conjunta: Solidaritat Catalana. Oh! Ja era hora! Però demanar-ho també als partits parlamentaris? En algun moment van pensar que CiU, ERC i ICV s’hi afegirien? O bé van fer l’oferiment per poder bramar contra la previsible negativa i quedar com els únics vetlladors de l’autèntic sobiranisme? Tot plegat, massa tacticisme. No demano un lliri a la mà. Tacticisme, d’acord. Però amb gràcia, que sou professionals!

4 thoughts on “Breus (II)

  1. Em repetiré, perquè el que et diré ara t’ho acabo de dir també al meu blog, justament a l’entrada que recomanes, però és igual: moltes gràcies! El que passa és que no sé si aquesta “anada d’olla” en particular correspon exactament al concepte de “relat curt”… 🙂

  2. Tu no saps que tothom té una cara oculta o menys visible? Però, amb una mica de pràctica i coneixement pot aconseguir veure-les. Intenta canviar la manera de veure les coses i segur que pots veure moltes més coses. Encara que les sorpreses sempre són agradables…

Deixa un comentari

