Què els cal als partits petits per entrar al Parlament?

Quants vots necessiten Ciutadans, Solidaritat, Reagrupament, Alternativa de Govern, Plataforma per Catalunya, Pirates de Catalunya, la CORI, Escons en blanc… per aconseguir representació parlamentària?

Per entrar al Parlament cal arribar, com a mínim, al llindar del 3% dels vots vàlids emesos. Si les enquestes l’encerten, es preveu una participació mitjana d’entre un 50 i 55%. Això implicaria que per aconseguir el primer diputat caldria 66.000 vots per la circumscripció de Barcelona. A Tarragona en caldrien uns 16.000 vots. A Girona, uns 15.000 vots; i a Lleida, uns 12.000.

5 thoughts on “Què els cal als partits petits per entrar al Parlament?

  1. Jo m’he passat el matí arrencant cartells del puto Anglada! Arrg! Fins i tot m’ha escridassat un fatxa des d’una moto!

    En fi jo espero que cap d’aquestes flatulències demagògiques violi la història del nostre Parlament amb la seva presència. Jo ja tinc en ment el títol d’un post per si, finalment, cap d’ells aconsegueix entrar. Es dirà “Aquest nadal, apadrina un populista català”. A veure si el puc publicar que ja tinc el fotomuntatge en ment!!

Deixa un comentari

