Canvi de tendència a l’enquesta dels blocs/blogs: Tu ja hi has votat?

blog_bloc copyL’agost del 2009 en David i jo vàrem preguntar-vos què era això que estàs visitant en aquests moments: un blog o un bloc. En David defensava l’opció acabada amb “g” i jo l’acabada amb “c” [Per veure els arguments d’un i altre, clica aquí]. Durant un any, l’enquesta va apuntar una tendència de 50% a favor de l’opció “bloc” i un 40% per l’opció “blog”. I ara fa tot just unes setmanes la tendència s’ha capgirat. Tu ja hi has dit la teva?

I tu què creus que és això? (només es pot votar una vegada)

En vull saber més:

Anuncis

7 thoughts on “Canvi de tendència a l’enquesta dels blocs/blogs: Tu ja hi has votat?

  1. A mi m’agrada més bloc. Es clar si un pseudo-filòleg 😉 diu que és blog alguna raó ha de tenir. Però, això no és garantia de correcció. Els filòlegs van una mica a la moda, ara una cosa i després una altra. Sinó mireu les normes ortogràfiques de la RAE.

    Puc votar? és que ja no m’enrecordo si ho vaig fer.

    • No sóc filòleg però em dono per al·ludit. 😉
      La RAE, senyor Pepet, en el cas de la Ye, tenia raó. Però davant el rebuig social, que en qüestió de llengua és sempre conservadora, ha fet enrere, perquè la qüestió tampoc és que sigui gaire important.
      En el cas de blog i bloc, jo defenso una opció ortogràfica que em sembla més natural en català, però no deixa de ser només una proposta. M’és bastant indiferent si s’escriu amb “c” o amb “g”. Però tingues en compte una cosa: que si al final s’escriu amb “c”, tal com ho defensa el Termcat, tu t’hauràs convertit en un “bloquejador” a qui li agrada “bloquejar”… 😉

Deixa un comentari

