Si el veieu, feliciteu el noi del nom estrany!

Avui és Sant Higini. 11 de gener. Mai he sabut què celebro el dia del meu Sant. Certament un nom estrany. Higini vé del grec Hyginii (Υγίνος), que vol dir net, saludable, higiènic. Tot i que els Higinis estem en perill d’extinció hem tingut poetes grecs, un Papa, un geògraf romà, un vicepresident del Parlament català, un enginyer acústic… I és clar, el meu avi, el meu pare i jo. El meu avi era l’”Higinio” com li deien al seu poble natal valencià. El meu pare, l’Higini “gran” i jo, en Gini.

Sovint em canvien el nom. Higi…què? Ignasi? Eugeni? Gimmy? Eugili? A l’hora de presentar-te és una mica feixuc. Deu ser més fàcil dir-se Pau. O Jordi. Però m’agrada ser l’únic Higini de l’autobús, del metro, de la classe, de l’escola, de la universitat, de l’ascensor.

Si veieu el meu pare, feliciteu-lo per encara no sé què. Si em veieu a mi, no em compadiu pel nom, no, únicament feliciteu al noi de nom estrany.

Anuncis

21 thoughts on “Si el veieu, feliciteu el noi del nom estrany!

  1. Montse Recio –> felicitats.!!!
    Laia Salamó –> felicitats
    Angels Gomà –> Felicitats!!!!
    Higini –> Montse, Laia i Àngels, moltes gràcies a totes!

  2. Carme Pujol –> Felicitats Gini!!!
    Rosa Filbà –> això dels sants es una cosa ben rara, oi? però a casa tota la vida s’ha celebrat, fins i tot mes que l’aniversari, així que seguirem amb la tradició. FELICITATS!!! i felicita al teu pare també.
    Cristina Clavell –> Ostres doncs per moolts anys si avui és el teu sant!!! Naltres celebrem amb festa grossa s. Salvador ja que en portem 7 generacions seguides! i també està força en perill d’extinció però potser no tant com el teu!!! Cuidat artista
    Higini –> Gràcies!

  3. Aixó del “noi de nom extrany” em sembla literari. Ara que si vol que es diguin: Manolo, no n´hi ha cap problema.
    Felicitats, Higini!.

  4. Ana Lucas –>Moltes felicitats!!!! 😀
    Laia Segarra –> Felicitats!!!
    Jordi Sànchez –>Felicitats Higini!!
    Higini–> Moltes gràcies a tots 😆

  5. Felicitats!! I això de nom estrany, tampoc tant, jo com a molt diria diferent 😉 Però si vols et pots canviar per Proget, que després segur que series un dels 5 únics catalans amb aquest nom!!!
    I pel tema que s’acaba el nom, que jo sàpiga té fàcil solució: Tenir un fill i posar-li Higini!!!

  6. Felicitats Higini. Aquest any, et felicito un dia més tard però ja saps el què diuen: tots els sants tenen capvuitada.

    Felicitats!

  7. T’agrada més que et felicitin que a un nen un caramel…!

    Et desitjo tota la felicitat del món però no entenc perquè ho hem de fer el dia del sant o de l’aniversari.

    • Darrerament, és l’única forma que tinc perquè em facis comentaris! hehehe 😆
      L’aniversari del bloc, un número rodó de visites, el dia del sant… mmm… 🙄 Estic rumiant alguna altra cosa per celebrar… hehehe 😉

      • Ja saps que no. Com tu be saps m’he dedicat més en les darreres setmanes al teu bloc que als meus, doncs no tinc temps per escriure-hi.

        Si vols celebrar que tens molts amics, ja tens excusa per fer-ho cada dia.

          • No pateixis, que aviat parlaré del milió i mig de nous crèdits, d’un local polivalent que no és ni poli ni valent, del panorama en vistes al maig-11, del desastre del POUM, de com continuen les il.legalitats urbanístiques a Can Derrocada, del futur de la fàbrica de pinsos, de l’omertà en relació amb la granja Ramos, de la nova taxa -idea meva- per a matrimonis civils, del paper d’el GISP i de la fantasmagòrica existència de l’oposició, de què aquesta ha estat la legislatura més valenta i decidida de totes les què he vist en els 30 anys que tinc ús de raó a Sant Pere, de què si no pugem l’IBI un 30% haurem d’escombrar nosaltres mateixos els carrers -com sempre s’ha fet, per altra banda-, de que la Fundació Roger Torné ens ha tornat les arrels de Can Surell amb la Casa de l’Aire, hereva de l’Institut-Escola, del nou rector de les parròquies de Vilamajor, de la revolta dels de PUSA a Sant Antoni, de la posada en venda de més de 20 solars a Can Derrocada a l’hora (4 milions d’Euros), del perquè Vilamajor Opina ja no fa cap funció i caldrà donar-li carpeta, …

            Només em falta temps,… i una mica més d’informació.

Deixa un comentari

