Moltes gràcies a tots els que em vau acompanyar a la visita nocturna al Castell de Vilamajor!

Aquest passat divendres, quan el sol tot just s’havia post i els racons de La Força de Vilamajor s’omplien de foscor, un grup de caminaires intrèpids armats amb llanternes va omplir de gom a gom aquests carrers estrets cercant d’endinsar-se en el passat del nostre poble i arribar a veure més enllà del que a simple vista és possible: les torres del castell de La Força i les seves muralles, els patis d’armes, els baluards, els fossats, els ponts, els recs, les fargues i els molins.

Espero que tots els que em vau acompanyar a la visita guiada hagueu gaudit d’un passeig ben interessant i amè, i que el noble passat del nostre poble s’hagi deixat veure sota una llum poc habitual: la d’una senzilla llanterna i uns polsims d’imaginació.

És una llàstima que al llarg dels anys (sobretot les darreres vuit dècades) s’hagi permès que gran part d’aquest patrimoni es perdés. Només cal que agafem una fotografia antiga i la comparem amb el poble actual. Cada època té els seus criteris propis i valora les coses de manera diferent, però hem de ser autocrítics, assumir la nostra responsabilitat davant de la situació actual i canviar algunes idees preconcebudes. Una paret de pedra vella i torta, per exemple, és molt més que un munt de runa sense importància: és un testimoni directe del nostre passat col·lectiu. Tampoc no hi busquem mala fe en algunes de les actuacions que s’han fet sobre el poble. El que cal és escampar la boira de desconeixement sobre l’enorme potencial que ha tingut –i encara té– Vilamajor i donar-li el seu merescut valor.

Protegir el patrimoni no ha de ser feina exclusiva de l’Administració, sinó que des de la societat civil ens hi hem d’implicar de valent. Com que només protegim allò que estimem i no podem estimar allò que desconeixem… caldrà fer un munt de visites més per conèixer cada pam del nostre poble!😀

Començo a preparar una propera visita. Us hi espero!😉

➡ També aprofito per agraïr a en Jordi Rodoreda que fes aquestes magnífiques fotos:😀

➡ Per als que vau arribar tard i us vau perdre la introducció del principi, us deixo aquí dos dels vídeos del bloc que vam veure:

13 thoughts on “Moltes gràcies a tots els que em vau acompanyar a la visita nocturna al Castell de Vilamajor!

  1. L’Irene Bonilla –> Quin èxit! Moltes felicitats!

    Higini Herrero –> Moltes gràcies😉

    Patricia Puig –> Vaig anar a la primera i ara he anat a la segona i de nit. Es perfecte!! et felicito Higini😉

  2. Ana Lavall –> Felicitats. Ha estat un plaer coneixer racons i histories noves de Sant Pere. 40 anys disfrutant-lo i tot el que ens has descobert en 2 hores.

    Higini Herrero –> M’alegro que t’hagi agradat🙂

  3. Higini Herrero –> Algú va fer fotos de la visita d’ahir?

    Mari Carmen Lozano –> Truca al Jordi Rodoreda. Va fer moltes.

    Esther Cervelló –> Bon dia Higini!, La visita d’ahir va estar genial, tot el que ens vas explicar em va semblar interessant i curiós de saber. Destacar la gran quantitat de gent que va seguir les teves explicacions en silenci i curiositat!
    Gràcies gràcies i gràcies!!! per la inicitiva, el interés, la dedicació i el temps que hi dediques i que sàpigues que ja tinc ganes per la propera trobada! Fins aviat! Ah! ho sento… jo no vaig fer fotos…però et compensaré amb un pastisset🙂

    Higini Herrero –> Mmmm… Aquests pastissos que fas de xocolata també són patrimoni a conservar! Hehehehe🙂

    Carme Pujol –> Jo no vaig fer fotos. I no em vull fer pesada… però MOLTES FELICITATS! VA SER TOT UN ÈXIT!!! S’HA DE REPETIR!!!!

  4. Mercè Garriga –> Vam quedar encantats amb la visita d´ahir. Vam conèixer un munt de coses que teniem ben a prop i mai ens haviem parat a mirar d´aquesta manera. Gràcies per fer coses d´aquestes, ens ha agradat molt.

  5. Mari Carmen Lozano –> Molt be Higini, hauria de haber-hi mes gent com tu, encara que susposu que ja no seria igual. Felicitats.

    Higini Herrero –> ‎:D

  6. Enric Rubio–> Higini ets un crac! aquest vídeo és genial, igual que tot el que fas de Sant Pere! ahir em vaig morir de ganes de venir, però estava treballant…en tornareu a fer alguna altra? salut!

    Anna Terrés–> Subscric les paraules de l’Enric! Ets un crack! Felicitats i gràcies per la feina! I també, m’apunto a la propera! Salut!

    Higini Herrero –> Moltes gràcies!🙂

    Laia Salamó–> A la propera també vindrem, ets genial Higini.

    Teresa Sagrera –> és molt “xulo” Higini. El divendres no vam poder venir, però havíem estat a la primera visita. Espero que tot anés molt bé. Un petó.

  7. Pau Moré –>Ahir ens ho vam passar molt bé! Com va dir en Marçal: Ha estat un gran èxit!! Ja esperem poder tornar a repetir una altra vegada

    Eduard Perna–> Moltes gracies per la feina ben feta. I fer-nos particeps d”una manera tan grafica.

  8. Aurora Mateu –> Com t’ho curres noi. Felicitats, jo no vaig poder anar, es una pena, segur que m’hauria agradat molt. Bé, a veure si la propera tinc més sort.

  9. Felicitas a l’ Higini per la seva tasca de recuperació de la memòria històrica de Vilamajor, per seguir després de tants anys tenint il·lusió per difondre els espais i la història de Sant Pere. Jo vaig poder constatar per mi mateix l’ exit de la trovada i sincerament em va sobtar.
    Lamentablement, tal com ha dit l’ Higini, no sempre valorem allò que tenim, i sovint ho sostituim per materials més econòmics i fàcils de construir. Això és el que ens diferència d’ altres pobles d’ europa, on si que han sabut cuidar l’ entorn de manera harmònica. Aquí tothom ha construit segons els seus personal gust i pressupost, de manera que no es extranys trovar una masia del segle XVII amb la carpinteria d’ alumini o amb alguna de les parets encimentada sobre la fusta.
    Una pena.

  10. Felicitacions per part de Portugal, Gini estimada!
    Ets un geni!
    Vostè és un gran orgull per a tota la població i no només Vilamajor, perquè jo també!
    David em va dir que va ser un gran èxit de la seva visita la nit, va estar present perquè moltes persones!
    Felicitacions també per al meravellós comentari que tens al teu bloc i també a les fotos estupendes!
    Lamento no poder participar en les seves activitats. Però a part físicament, sempre estarà amb vosaltres en el meu cor!
    Un petó gran!
    ADOR-TE !!!!!

    Em sap greu un error … He utilitzat el traductor de google ……

    • AHAHAH!! Això del Traductor del Google té la seva gràcia!

      El missatge de la meva mare hauria de dir el següent:

      Felicitats des de Portugal, benvolgut Gini! Ets un geni! Ets un gran motiu d’orgull per a tota la població, però no només: també per a mi!
      En David ja m’ha comentat que la visita nocturna va ser un gran èxit, que hi havia moltíssima gent!
      Felicitats també pels meravellosos comentaris que reps al blog i per les fantàstiques fotos.
      Em sap greu no poder participar de les activitats, però malgrat la distància física, sempre et tinc present al meu cor.
      Un petonàs!
      “Adoro-te!”

  11. Obrigada filho!…Tu és a minha salvação….EHEHE!!!
    Qualquer dia ainda aperto o pescoço ao Traductor do Google que só me faz passar vergonha!!!!
    Eu com tão boas intenções e sai-me assim uma misturada de PORTO-CATALANÊS …ahahahah!!! Ai ai….
    Eu sempre disse disse que o Traductor DAVID era o melhor do mundo, não achas Gini?!
    Claro que SIMMMM!
    Beijinhos grandes para os dois e uma boa noite!

    Até para o Natal (fisicamente, claro)!

Deixa un comentari

