El Comitè per a la Salvaguarda del Patrimoni Cultural Immaterial de la UNESCO ha reconegut la Reserva de la Biosfera del Montseny

unescocatEl Comitè Intergovernamental per a la Salvaguarda del Patrimoni Cultural Immaterial de la UNESCO, reunit el 6 de desembre de 2013 a Bakú (Azerbaidjan), ha fet públic el reconeixement a la “Metodologia per a l’Inventari del Patrimoni Cultural Immaterial: l’experiència del Montseny a les Reserves de la Biosfera”. És el primer projecte català que s’ha inclòs dins el Registre de les Millors Pràctiques de Salvaguarda del Patrimoni Cultural Immaterial de la UNESCO.

Un dels diversos autors del projecte és l’ambientòleg del Montseny, Ernest Traveria. De fet, ja ens coneixíem de la temporada de Prevenció d’incendis del Parc Natural. Es va posar en contacte amb mi el 2009 per informar-me que estava treballant en el recull de l’inventari i el vaig acompanyar per Sant Pere de Vilamajor en la pujada dels gegants a Sant Elies o al presentar-li al meu pare al seu taller.

Aquí teniu un recull de què podreu trobar a l’inventari referent a Sant Pere de Vilamajor:

2 thoughts on “El Comitè per a la Salvaguarda del Patrimoni Cultural Immaterial de la UNESCO ha reconegut la Reserva de la Biosfera del Montseny

  1. Hola Higini, bon día. Em dic Tony Saez, i soc lampista. Porto el manteniment de la xarxa d’aigues del refugis del montseny, i pujo quasi cada día pels refugis per fer lectures, controls, etc. Es per això que em vaig subscriure, ja que tot el que pasa per aquí dalt m’interesa. Per part meva, si necessites qualsevol informació sobre els refugis, cases, coves,…i et puc ajudar, m’ho comentes, a veure si entre tots podem mantenir aquest patrimoni i conservar-lo.
    Gràcies i a reveure..

    • Moltes gràcies Tony!😀
      I tant que m’aniria bé la teva ajuda! Sobretot perquè has dit cove(s) i jo només en conec una! Hehehehe😀
      Quan vulguis i t’estaré molt agraït!🙂

Deixa un comentari

